Re: Vyklapecka
Napsal: 05 kvě 2013, 21:17
Myslím, na hlavu cokoli, máme ju jen jednu......
Dante píše:Vim ze uz se to nekdy v praforu resilo, ale mate nekdo nejake zkusenosti s konkretnim typem prilby?
Martin píše:To jo.
Jen mám dotaz. Jak je to s prostorem na sluchátka pro interkom?
Pavlys píše:Shark Evoline 3 mám asi nějak přes rok a je skvělá!!!
Proč překlápěčku a ne vyklápěčku nechám bokem a nebudu nudit příběhem,kdy jsem po vyjížďce s vyklápěcím Cabergem myslel, že se mi urve hlava. Takže o tom mluvit nebudu. Tento příspěvek není polemikou, jestli překlápěcí helmu ano, či ne, ale je pro ty, kteří ji chtějí a tak, jako já zjistili, že v současnosti je u nás na trhu ještě jeden ekvivalent Shark Evoline (pokud neberu v úvahu Boxera), a to LS2 FF393.
Obě helmy jsem tudíž objednal abych si vybral a jednu pak vrátil. Bez ohledu na cenu je v následujících řádcích soupis některých charakteristik, které jsem si takto musel napsat, abych se mohl rozhodnout kterou. Takže:
Polstrování:
LS2 FF393- pratelné, tedy vyjímatelné. Dost nešikovně je řešen polstr nad čelem, když nenasadíte jako by napřed čelo a potom dozadu, máte polstr až přes obočí, takže pokud nosíte brýle, nedáte je až k očím. Ten polstr je oproti Shark takový….bábovkovitě houbový a všude stejně měkký, což nemusí být ideální…..leč svým způsobem totálně příjemné. Z vnější přední strany čelistí v Jet poloze je částečně plast a helma vypadá oproti Shark bytelněji.
Shark Evoline 3- pratelné, tedy zase vyjímatelné. Vnitřek je ale z mikroplyše a natvarováno tak, že hlava zapadne, jako by to bylo udělané na míru – znáte to-například drahé a levné rukavice…Polstr má různou tuhost a máte SKVĚLÝ pocit, že helma hlavu jako by vcucla. Takový race pocit, pamatuju ho ze zamlada…Má i v úrovni spánků vyndavací polstříčky, aby lépe prošly nožičky brýlí. Nelíbí se mi, že až na vnější přední stranu čelistí – v Jet poloze je to vidět jako hrom – je vytažena taková ta síťovina „abysenelepilygulekegatím“. To nevím, koho z designérů taková hrůza napadla, už vidím, jak bude tento hřbitov čmeláků fungovat…Možná to ale pomůže distribuovat pot z helmy ven…kdo ví.
Vnitřní skořepina a větrání:
LS2 FF393- větrání na vnější skořepině klasika na čumáku a nad čelem, ale vnitřní skořepina jen vstup pro vzduch nad čelem a vzadu výstup, jinak zevnitř hladká a ihned mně pojala hrůza při vzpomínce na moji oblíbenou kokosku á la L.A. Police která tedy – než jsem ji vyhodil - uměla fakt řádně uvařit mozek…tady by to ve spojení s polštářoidním polstrem nad čelem mohl být masakr. Možná, že je větrání řešeno pod tlakem tak, že kanály jsou mezi vnější skořepinou a vnitřním polystyrénem, natolik se to nedá prozkoumat, ale mám tento systém u downhillové helmy na kolo.
Shark Evoline 3- větrání na vnější skořepině klasika na čumáku a nad čelem, vnitřní skořepina velmi vymakaně strukturovaná kanály, táhnoucími se od čela k zátylku a taky seshora k uším, něco mi říká, že tady bude větrání naprosto jiná liga.
Vnější skořepina:
LS2 FF393- černá s takovými těmi třpytkami,jak se tomu říká…nevím, každopádně barva a povrchové zpracování luxusní, zalakované logo. Nemá nosní deflektor. Výstupy větrání se stříbrnými mřížkami a za krkem takový gumový spoilerek, skvěle vypadající, ale…
Shark Evoline 3- černá barva a povrchové zpracování luxusní, celkový vzhled umírněnější. Zalakované logo a má nosní deflektor.
Čumák, jeho odklápění a zámky:
LS2 FF393- odklápění: chytnete za čumák a ukazováčkem stlačíte páčku z vnější strany čumáku směrem dolů, celou rukou zatáhnete nahoru, čumák si sám nabere vnější plexi, zvedne jej, vy čumák cvaknete na zátylek, tam výrazně zapadne.
Sklápění: chytnete, zatáhnete, dáte dopředu dolů a směrem k obličeji a dolů zapadne oboustranný zámek.
Zámek: Homologace na integrálu i na Jet, avizován ocelový zámek čelisti, ale slovo ocelový……no, zacvakává to na asi milimetr silné osičky oboustranně v úrovni vaší brady. To, co jsem si do teď myslel, že je zámek, tedy ten jako kdyby čelistní kloub, to je velmi subtilní kovový sice čep, který se při odklápění a sklápění pohybuje v plastové kulise. Ta kulisa je vidět při obou polohách čelisti a velmi intenzivně to vyvolává dojem, že ve fabrice zapomněli namontovat některý z dílů…
Shark Evoline 3- odklápění: chytnete za čumák a palcem stlačíte páčku ze spodní přední strany čumáku směrem nahoru a taky – logický pohyb - celou rukou zatáhnete nahoru, čumák si taky sám nabere vnější plexi, zvedne jej, vy čumák cvaknete na zátylek, tam zapadne. Zapadnutí velmi jemné, až neznatelné.
Sklápění: to samé jako LS2, tedy chytnete, zatáhnete, dáte dopředu dolů a směrem k obličeji a dolů zapadne oboustranný zámek.
Zámek: Homologace opět na integrálu i na Jet, opět reklamně dost halasně avizován ocelový zámek čelisti, ale jsou to takové oboustranné kovové planžety, které se zacvaknou za takové , doufám, že kovové výstupky oboustranně v úrovni vaší brady. U obou helem jsem si i přes to docela jist, že homologace nehomologace by náraz připomínající direkt naprosto jednoznačně čelist utrhl bez potíží. Ale třeba je to míněno jako deformační zóna… No a opět čelistní kloub je jemný a drobný kovový čep, který se při odklápění a sklápění pohybuje v plastové kulise. Alespoň je tam ale to logo Shark.
Vnější plexi:
LS2 FF393- v základu čiré, ovládání nad čelem.
Shark Evoline 3- v základu čiré, ovládání nad čelem, má výřez „na nos“, protože Shark má nosní deflektor.
Vnitřní sluneční clona:
LS2 FF393- aretace na levé spodní straně helmy, systém zap., vyp., ale ovládání vypadá a při zkoušení působí subjektivně značně fórové a lagricové. Vydává zvuky a pod prstem se vlní tak, že trnete, kdy se to celé utrhne….
Shark Evoline 3- aretace plynulá středem helmy nad čelem. Možná pro někoho trochu archaismus, ale jde si třeba 1cm přiclonit horizont.
Zapínání:
LS2 FF393- zacvakávací, nevím jak se tomu řekne, zkrátka ne O kroužky.
Shark Evoline 3- to samé.
Příslušenství:
LS2 FF393- nejenom vak na helmu,ale k tomu i hezký batoh, do kterého se helma vejde, reflexní polepy.
Shark Evoline 3- vak na helmu, karta na 5ti letou garanci, lubrikace na těsnění hledí, reflexní polepy.
Dante píše:Vim ze uz se to nekdy v praforu resilo, ale mate nekdo nejake zkusenosti s konkretnim typem prilby?
Berda píše:No je tezka a co se bezpecnosti tyka tak to taky neni zadna spicka.
Míca píše:Probíral jsem se starýmy příspěvky a narazil tady na problém helmy a její váhy. Teď jsem si koupil neznačkovou helmu, která je o víc jak 200 gramů lehčí než značkové, kterých jsem měl několik a musím říct, že je to hodně znát, jízda je daleko komfortnější, bez bolesti krku, ale není to návod, protože vůbec nic nevím o její bezpečnosti, až budu padat, tak budu muset držet hlavu vysoko nad asfaltem.Berda píše:No je tezka a co se bezpecnosti tyka tak to taky neni zadna spicka.
Ivanhoe píše:Nevím - koukal jsem na několik přileb - hledal jsem kvalitu a ne přehnanou cenu - je pravda že to chrání hlavu - a tedy to nejcennější co máme, ale - kdo je schopen dát 15-16 litrů za Schubertku?... Ano, jsou přilby za litr - dva - tady je třeba opravdu koukat na detaily a drobnosti... ale - osobně si myslím, že NUMERO UNO v poměru cena/výkon a tak - SHARK EVO LINE III - při dnešní ceně - dá se sehnat v akcích již cca od 7000,- tak to si myslím, že je fakt to NEJ...