Jak se seznámit s mašinou
Napsal: 17 srp 2019, 19:38
Čau, myslím že už nadešel čas na splnění mých "výhružek" a otravování s dotazy. S některými z Vás jsem se seznámil v představovacím vlákně, a teď je čas se seznámit s "novým" strojem. A jak všichni víme, první dojem je důležitý, tak bych nerad na něco zapomněl, aby se mi to pak nevymstilo. No a jelikož je to s mašinama vždycky přátelství na život a na smrt tak bych si rád nechal opřipomínkovat a doplnit seznam co udělat, na co mrknout a případně něco vyjasnit. Přestože Kawa vypadá na starou rajdu co se vyválela s každým aspoň desetkrát, tak si myslím že na nějaký velký lezení pod sukně je ještě brzo.
co jsem zatím udělal:
-kola.................tlaky, vůle v ložiskách. Jsou bez vůlí ale ve vyšší rychlosti v náklonu cítím jak kdyby ložiska byly po smrti, v zimě na to mrknu společně s kontrolou napnutí drátů.
-dobíjení............napětí je v normě
-vzduchový filtr....Je to classic, takže jednokarbec, ale vážně mi něco říká, že vzduchové filtry by měly být na obou stranách v sání.....(?)
-svíčky...............Elektrody bílé tak, že by i Ariel záviděl. Doufám že se jedná o důsledek zanesení karburátoru nebo chybějícího vzduchového filtru.
.......................všechny 4 mají stejnou barvu i vzdálenost elektrod.
-brzdy................zatím jen kontrola tloušťky kotoučů, desek, hladin kapaliny a seřízení brzdového světla.
-řazení...............včera před vyjížďkou jsem zjistil že proklatě dlouhé dráhy řazení jsou díky vaklu na řadičkách, který jim přidával další dvě osy volnosti než konstruktéři zamýšleli. Když jsem to dneska povolil, tak se začly protáčet. Nakonec se mi to povedlo přeusadit tak, aby tam vůle nebyla a našel jsem i kousek kdy se do sebe zakously zbytky tisícihranu. Celý je to nějak divně pošmoulený tak to u někoho snad omrknu a přes zimu pořeším. Jediný problém je teď ten, že na místě nezařadím dvojku, vždycky vypadne ale za jízdy tam jde. Mohlo by to být něco jinýho než ohnutá vidlička? Při pokusu o zařazení se ozve z prostoru převodovky kovový cinknutí, někde to tam naráží na doraz.
Co je v plánu:
-oleje.................Motorovej i s filtrem (měří se na stojanu nebo vodorovně?) a kardan. Nájezd údajně malej ale nikdo netuší kolik je realita. Mění se jen u zadního kola nebo i někde v karteru? Případně čím se maže strana u motoru? Jo a čím povolujete nalejvák na olej? Při nejhorším to vezmu francouzákem/hasákem/sikama a 50kč.
-brzdy................Rozjet se může ale zastavit musí, takže preventivní výměna brzdovky a kontrola nýtů na kotoučích.
-spojka-brzdovka...Už tu bylo téma že byl problém s pístkem ale řešení zmíněný nebylo, tak snad to půjde standartním postupem. Spojka mi zabírá cca od 1/2 dráhy až na konec, stačí jemnej pohyb páčky a už klouže. Za jízdy mi nikdy neklouzla ať jsem dělal co jsem chtěl, ale při jedničče jsem schopnej s úsilím motorku tlačit. Nevím jestli spojka nebo někde netěsnost ve válci(?). Motorka povoluje jakoby po kousíčkách cca 5cm. Něco podobnýho jsem měl už na jednom stroji kdy podfukovala hlava. Nemá ta VN 1500 někde známou slabinu? Nebo to má tak šílenej motor že než mě tlakem zastaví tak ujedu půl metru ? Samozřejmě tlaky ve válcích proměřím.
-hadice a airbox.....vizuální kontrola
-karbec...............ultrazvuk a komplet rozborka, kontrola trysek a membrán.
Co mi vrtá hlavou:
-tlumiče.............zdá se že fungujou, ale zadek líp sedí když jedem ve dvou, jinak je to dost tvrdý. Dají se seřídit na classicu 98? Případně se řešilo foukání tlumičů, to se týká asi jen novějších ne? A jak diagnostikujete tlumiče když "nedejchají" ani netečou viditelně?
-spínačka...........Kromě off a on má ještě třetí polohu. Za on zamáčknu klíček, otočím a ono to vypne zase elektriku. K čemu to je? A klíček je stejněj na krk řízení, zámky přileb, nádrž, schránku i zapalování tak je to snad původní.
-téma o kontrole napínáku řetězu s nefunkčním odkazem na návod Jak se mrknout na napínáky vím, jen nevím jak moc má být ten napínák zajetej pod šroub nebo na co se tam vlastně kouká.
Na co jsem zapomněl:
To mi prosím řekněte Vy.
Jestli někoho cokoliv k tomu napadá, klidně typu "bacha na tenhle jeden šroubek, když ho strhneš, budeš půlit motor" nebo tak něco, budu rád za jakoukoliv radu. Jestli jsem na něco zapomněl, nebo má mašina nějaký svoje specifika na co dávat pozor, tak to pak doplním do tohodle slohu pro příští generace socek co nemají na servis, nebo je to prostě jen baví
Díky moc
co jsem zatím udělal:
-kola.................tlaky, vůle v ložiskách. Jsou bez vůlí ale ve vyšší rychlosti v náklonu cítím jak kdyby ložiska byly po smrti, v zimě na to mrknu společně s kontrolou napnutí drátů.
-dobíjení............napětí je v normě
-vzduchový filtr....Je to classic, takže jednokarbec, ale vážně mi něco říká, že vzduchové filtry by měly být na obou stranách v sání.....(?)
-svíčky...............Elektrody bílé tak, že by i Ariel záviděl. Doufám že se jedná o důsledek zanesení karburátoru nebo chybějícího vzduchového filtru.
.......................všechny 4 mají stejnou barvu i vzdálenost elektrod.
-brzdy................zatím jen kontrola tloušťky kotoučů, desek, hladin kapaliny a seřízení brzdového světla.
-řazení...............včera před vyjížďkou jsem zjistil že proklatě dlouhé dráhy řazení jsou díky vaklu na řadičkách, který jim přidával další dvě osy volnosti než konstruktéři zamýšleli. Když jsem to dneska povolil, tak se začly protáčet. Nakonec se mi to povedlo přeusadit tak, aby tam vůle nebyla a našel jsem i kousek kdy se do sebe zakously zbytky tisícihranu. Celý je to nějak divně pošmoulený tak to u někoho snad omrknu a přes zimu pořeším. Jediný problém je teď ten, že na místě nezařadím dvojku, vždycky vypadne ale za jízdy tam jde. Mohlo by to být něco jinýho než ohnutá vidlička? Při pokusu o zařazení se ozve z prostoru převodovky kovový cinknutí, někde to tam naráží na doraz.
Co je v plánu:
-oleje.................Motorovej i s filtrem (měří se na stojanu nebo vodorovně?) a kardan. Nájezd údajně malej ale nikdo netuší kolik je realita. Mění se jen u zadního kola nebo i někde v karteru? Případně čím se maže strana u motoru? Jo a čím povolujete nalejvák na olej? Při nejhorším to vezmu francouzákem/hasákem/sikama a 50kč.
-brzdy................Rozjet se může ale zastavit musí, takže preventivní výměna brzdovky a kontrola nýtů na kotoučích.
-spojka-brzdovka...Už tu bylo téma že byl problém s pístkem ale řešení zmíněný nebylo, tak snad to půjde standartním postupem. Spojka mi zabírá cca od 1/2 dráhy až na konec, stačí jemnej pohyb páčky a už klouže. Za jízdy mi nikdy neklouzla ať jsem dělal co jsem chtěl, ale při jedničče jsem schopnej s úsilím motorku tlačit. Nevím jestli spojka nebo někde netěsnost ve válci(?). Motorka povoluje jakoby po kousíčkách cca 5cm. Něco podobnýho jsem měl už na jednom stroji kdy podfukovala hlava. Nemá ta VN 1500 někde známou slabinu? Nebo to má tak šílenej motor že než mě tlakem zastaví tak ujedu půl metru ? Samozřejmě tlaky ve válcích proměřím.
-hadice a airbox.....vizuální kontrola
-karbec...............ultrazvuk a komplet rozborka, kontrola trysek a membrán.
Co mi vrtá hlavou:
-tlumiče.............zdá se že fungujou, ale zadek líp sedí když jedem ve dvou, jinak je to dost tvrdý. Dají se seřídit na classicu 98? Případně se řešilo foukání tlumičů, to se týká asi jen novějších ne? A jak diagnostikujete tlumiče když "nedejchají" ani netečou viditelně?
-spínačka...........Kromě off a on má ještě třetí polohu. Za on zamáčknu klíček, otočím a ono to vypne zase elektriku. K čemu to je? A klíček je stejněj na krk řízení, zámky přileb, nádrž, schránku i zapalování tak je to snad původní.
-téma o kontrole napínáku řetězu s nefunkčním odkazem na návod Jak se mrknout na napínáky vím, jen nevím jak moc má být ten napínák zajetej pod šroub nebo na co se tam vlastně kouká.
Na co jsem zapomněl:
To mi prosím řekněte Vy.
Jestli někoho cokoliv k tomu napadá, klidně typu "bacha na tenhle jeden šroubek, když ho strhneš, budeš půlit motor" nebo tak něco, budu rád za jakoukoliv radu. Jestli jsem na něco zapomněl, nebo má mašina nějaký svoje specifika na co dávat pozor, tak to pak doplním do tohodle slohu pro příští generace socek co nemají na servis, nebo je to prostě jen baví
Díky moc