Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Pěkný den, požádal bych o radu sleduji na své motorce VN 1600 ,mimochodem jsem majitel teprve týden, při náklonu nebo zatáčení vibrace do řídítek, které se šíří i do stupaček. Jeto jako jízda po bílé čáře značící krajnici, taková ta strukturovaná kdy se Vám rozhrčí gumy. Nejvíce to registruji při 4 rychlostním a 50 km/h. Napadá mne ložisko řízení- řídítka se otáčí bez trhání a pěkně lehce plynule, ložisko kola - na zvedáku bez vůle a nezahřívá se, a potom guma, předchozí majitel údajně jezdil poslední dva roky minimálně ,že by plošky ? Budu vděčný za každou radu, děkuji.
-
- Officer Treasurer
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Ahoj. Ta pneumatika je jedna možnost a po mé zkušenosti dost zásadní. Dal bych novou. A potom popřípadě kontrola tlumičů. Držím palce
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Děkuji , příští sezónu budu měnit obě, tak snad to zmizí s novými gumami.Ložiska dám taky nové rovnou vyměnim i olej ve vidlích.Je fakt, že jsem si všiml skoro neznatelně vytočených řiditek do leva zkusim srovnat ještě oboje brýle.
-
- Přítel klubu
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Vidím to na vidlice. jedna může mít méně oleje, nebo už horší, pak to rozkmitá řízení.
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Snad máš pravdu, jenom co vyměním spojku půjdu do vidlic.
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Olej, jsem vyměnil , ale vrněni stále.Zdá se , že s najetými km ustává . Zřejmě opravdu gumy.
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Tak problém se vyostřuje. Nevím jakou spojitost může mít vrnění a vibrace při náklonu předního kola , ale při prudké akceleraci dochází k roztřesení celého předku, řídítka se škubou a uklidní se až při vyšší rychlosti. Toto pozoruji při opravdu prudkém přidání plynu a akceleraci. Olej v tlumičích vyměněný, kola dofoukané na dané hodnoty budu ještě měnit ložiska předního kola. Nemá někdo podobnou zkušenost prohledal jsem co šlo, ale nikde žádná rada nebo podobný problém. Uvítám jakoukoliv radu nebo nápad.Díky
-
- Officer Treasurer
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Jak to čtu tak nevím. Jen přidám z vlastní zkušenosti. Nechal jsem si od známého vyměnit přední plášť a neměl důvod to kontrolovat. Po nějakém čase se na kole objevily vymačkané plošky a vibrace kola. Prvně kontrola tlumičů a následně výměna pneu. V servisu se borec divil že mám na předku zadní gumu. Proto ty vybrace. Mrkni na typ pláště.
-
- Vulcan Rider
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Keď si vymenil olej v tlmičoch tak to bude guma.
Koľko so najazdil na tú gumu pred tou výmenou oleja v tlmičoch ? Lebo ak boli tlmiče zlé guma sa opotrebovala podla ních treba meniť aj gumu.
A ešte keď je guma stará a tvrdá pozri rok výroby.
A ešte aká to je kvalitná guma toto sú ťažké stroje nie všetky gumi aj keď sú rovnakého rozmeru sú dobré na tieto stroje.
Koľko so najazdil na tú gumu pred tou výmenou oleja v tlmičoch ? Lebo ak boli tlmiče zlé guma sa opotrebovala podla ních treba meniť aj gumu.
A ešte keď je guma stará a tvrdá pozri rok výroby.
A ešte aká to je kvalitná guma toto sú ťažké stroje nie všetky gumi aj keď sú rovnakého rozmeru sú dobré na tieto stroje.
VN2000
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Ahoj, měnil jsem olej a veškere náplně , svíčky ,filtry, maznul kyvku, maznul kloub kardanu,protože jsem mašinu koupil začátkem července , bývalý majitel nebyl schopný mi moc říct servisní historii a motorku dával údajně do servisu. O tom vrčení věděl, měl stejný názor , že se jedna o gumu DOT 5016. Takže bude mít 6 let. Ještě jsem vypozoroval, že předek sebou nejvíce mele když mám zatížený topcase a vezu za sebou baťůžek , možná i to, že těžiště je hodně vzadu a je odlehčené přední kolo. Díky za radu.
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Tak závada nebo záhada nebo problém vyřešen. Po výměně zadní pneu jsem zjistil, že byla zřejmě opravována bývalým majitelem, pěnou na defekty. Sice to co jsem našel v zadní pneu byl nějaký mazlavý polotekutý zelený sajrajt, ale zřejmě to byl přebytek pěny na opravu defektů co neztuhl. Našel jsem i místo defektu. No a právě ta kaluž toho mazlavého neztuhlého polotekutého cosi, způsobila nevyváženost zadního kola spíše narušovala vyváženost. Podle místa kde se zrovna nahromadila a podle určité rychlosti kdy na ní působila odstředivá síla. Možná to pomůže i někomu jinému. Je k neuvěření, jak zadní kolo může ovlivnit jízdní projev v řiditkách a plotnách, aniž bych citěl něco pod prdelí v nepořádku.
-
- Officer
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Hlavně v klidu ....
Re: Vrnění a vibrace řídítek při náklonu a zatáčení.
Ahoj, už je klid žádné škubani, vrnění, jízda je klidná.