Vložky do otevřených výfuků

Vše co se týká našich strojů
Odpovědět
Toruk
Secretary

Vložky do otevřených výfuků

Příspěvek Toruk »

Tak kamarádi. Začal jsem řešit vložky do výfuků pro ty kteří chtějí do zahraničí a mají stejně jako já obavy. Ve fabrice Ebersprecher kde dělají výfuky pro audi ww bentley BMV a další mi udělali pár výpočtů co jsem potřeboval a v týdnu jsem pomalu začal řešit. Přivezl jsem materiál domluvil výrobu jednoho polotovaru pro vložku a včera jsem si koupil nové C očko. Do 14 dní bych měl mít první dva kusy do mých COBER a hned jak je odzkouším dám vědět jak to bude makat.Vložka bude na konci uzavřená tak že nějaké strkání drátu nebo klacíku do výfuku neexistuje. Útlum zvuku by měl být dost vysoký podle výpočtu jen o pár decibel vyšší než originály takže doufám že to klapne. Výměna vložek ve výfuku je práce cca na 15 minut i s cigárkem. Úchyt na šroub m6. Odhaduji že cena by vycházela cca na 950 Kč za vložku. Ještě upřesním. V případě že vše bude fungovat jak má jsem ochoten podle objednání a rozměru výfuku pak vložky vyrobit pro případné zájemce.
Míca
Přítel klubu

Re: Vložky do otevřených výfuků

Příspěvek Míca »

Béďo, jde o ten zvuk. Jestli to bude hlasitější o tři decibely a budu spokojen, tak nemá cenu řešit laděné výfuky a je lepší mít origo. Cobry si kupuje každý, kdo chce odlišný zvuk a s tím přijímá i problém většího hluku a ten pak musí akceptovat, a to i s nebezpečím které mu hrozí ze strany policie a techniků STK. Oni Cobry mají své tlumivky, ovšem uzpůsobené, aby byl zvuk naladěn na hezčí a hlučnější projev. Ale vím, že ty asi řešíš to, že nemáš origo výfuky a chtěl by jsi tišší projev zvuku právě ze strachu před policií, ale to s těmi tlumivkami nevyřešíš, protože policie a STK chtějí homologované výfuky (Cobry nejsou) a podle fotek které mají ke každému stroji i originálního tvaru. Já třeba řeším tlumivky podle toho, aby mi neubíraly výkon, zvedli kroutící moment (což se dá vždy změřit na brzdě, jak jsme se bavili) a líbil se mi zvuk, no a musím říct, že se mi líbí když jsem slyšet a to i kvůli bezpečnosti. Teď se mi povedli tlumivky, které při jízdě kdy nevytáčím motor mají tichý projev jako originální výfuky a jsou hlasité až když motor roztáčím a využívám krouťák. Proto jsem to řešil v originálním obalu, kde je vyražena homologace a je fakt, že proti strkání tyček do výfuku přemýšlím ještě o navaření sítka do tlumivek. Hlučnost ti měřit policie nemůže, nejsou na to vybaveni odhlučněnou místností (aspoň zatím). Když jsem jezdil na naháčích s origo výfuky, tak se mi často stávalo, že při předjíždění mě v autech neslyšeli a proto i přehlédli a nacpali mi to tam, ovšem teď s otevřenými výfuky když to roztáčím pro předjetí, tak vidím jak mě řidiči hledají v zrcátkách. Ne nadarmo se říká, že hlučné výfuky chrání tvůj život :D . Těším se na to, až to uslyším, třeba to bude pěkný zvuk, ale když kápneš na vola policajta, tak tě stejně vyžene na technickou, protože nebudeš mít homologaci. :yes
Jarda

Re: Vložky do otevřených výfuků

Příspěvek Jarda »

Clapíci, já mám výfuky Vance-Hines. Hezký zvuk, jsou slyšet a zatím si nelámu hlavu s tlumivkami. Jenom se mi líbí Mícovo nápad se sítkem. Čertíci si pak můžou do roury strkat co chtějí. A když náhodou budou umět číst a nenaleznou výrobní číslo, tak mám doma origo koncovky a to je práce na hodinku.
Ještě přemýšlím, jak dostat na laďáky výrobní číslo. Ťukat do toho je nesmyls, možná zvláštní plech (1 mm) ohnout na průměr výfuku, před tím vyrazit výrobní číslo, nechat pochromovat a nalepit na výfuk????
Zdenda

Re: Vložky do otevřených výfuků

Příspěvek Zdenda »

Chlap z STK mi říkal, že jsou lidi, co to řeší Ečkovými SAMOLEPKAMI. Už prý je spousta lidí, kteří to vyrábějí
Život je moc krátkej na to, aby se člověk nechal nasírat blbci...
Odpovědět