Prevencia katastrofy motora
-
- Přítel klubu
Prevencia katastrofy motora
Ahojte všetci známi, menej známi a mne neznámi členovia tohoto fora. Vzhľadom na niektoré katastofy motora,ktorým je možné predísť a ktoré su vačšinou sposobené neznalosťou skutočného stavu počtu kilometrov, ponukam na zraze bezplatnú a jednoduchú kontrolu stavu moto (stavu reťaze vačkovej hriadele). jedná sa hlavne o typy vn 1500 classic a vn 1600. Prípadne manuálne zručnejším majiteľom poradím ako na to. Prezident vie čo to obnáša ak sa to zanedbá viz jeho predošlá moto
-
- Přítel klubu
Re: Prevencia katastrofy motora
Ty si kup novou, furt makáš, musíš taky trochu investovat do sebe
Život začíná, když děti odejdou z domu a chcípne pes.
Všude dobře, tak co doma.
Všude dobře, tak co doma.
-
- Přítel klubu
Re: Prevencia katastrofy motora
Kočička je dosť možné a pravdepodobné že aj 900vka má stejný systém. Jedná sa o jednoduchú vizuálnu kontrolu vysunutia napínacieho mechanizmu a tým zistenie, ako je na tom reťaz. V prípade jej natiahnutia nad limit, tj napínák je maximálne vysunutý, hrozí deštrukcia hliníkového tubusu /tunelku/ ktorým prechádza zapaľovacia sviečka do válca a tým následný masívny únik oleja. Stať sa vám to niekde na dovolenke v zahraničí -ste dosť nahratý V prípade, že ešte nedošlo k poškodeniu danej sučiastky, ale napínák je na konci, je možné predlžiť tento napínak a tým získať cca 40 t km k dobru do výmeny reťaze, čo by oproti tomu obnášalo docela zložitú operáciu :-)finančne aj časovo. Tieto predlžováky sa v Kanade predávajú pod oficiálnou distribúciou Kawasaki, u nás ale niesu k dostaniu. Ale je to iba kus oceľového valčeka menil som to na svojej VN 1500 a nedávno na jednej VN 1600. Ak aj náhodou dojde k poškodeniu a úniku oleja netreba panikáriť! Tie tubusy sa dajú kúpiť náhradné ale nemajú ich skladom. Je treba počítať cca 7 dní a jeden stojí cca 570 kč. Nemá cenu to zavarovať, lebo by to muselo byť asi varené stejnou zliatinou hliníku. Pri zahriatí by to mohlo aj tak netesniť koli rozdielnej rozpínavosti materiálov, to je ale len názor podložený praktickým testom
-
- Vulcan Rider
Re: Prevencia katastrofy motora
Ahoj Poly aj ja sa hlásim na tú kontrolu
PS: teším sa na stretnutie
PS: teším sa na stretnutie
VN2000
Re: Prevencia katastrofy motora
Laci, tak rovnou dojeď s PADkou a vem sebou pár elfích pomocníků.
-
- Vulcan Rider
Re: Prevencia katastrofy motora
Nepochybně na podvozku V3S
Postman píše:Laci, tak rovnou dojeď s PADkou a vem sebou pár elfích pomocníků.
Vzájemná úcta a respekt.
Re: Prevencia katastrofy motora
Joooooooooooooooooo, to je vona. V3S. nenahraditelná mrcha.
Delaney píše:Nepochybně na podvozku V3S
Postman píše:Laci, tak rovnou dojeď s PADkou a vem sebou pár elfích pomocníků.
-
- Vulcan Rider
Re: Prevencia katastrofy motora
Poly, a myslíš že má zmysel to predĺženie napínáku?... Pred mesiacom som menil rozvoďák - iba jeden - druhý je ešte v pohode (menený cca pred 5 t km - prečo iba jeden je na dlhé písanie - to radšej osobne na Pecke) a keď zoberiem, ako ten povodný rozvoďák vyzeral cca po 45 t km - bál by som sa s nejakým predlžovákom ho tam nechať ešte raz tolké km... Ale ak s tým má niekto dobré skúsenosti... Mna osobne tá výmena vyšla na cca 1500,- Kč - 890,- nový rozvoďák a ostatné za drobné pí... a tak. Robil som to skoro celé sám, len na kontrolu a špeciálne na výmenu rozvoďáku som mal povolaného špecialistu - moju robotu iba prekontroloval a cca 2 hodinky čistej práce urobil za fľašu Johny Walkera... Je fakt, že je to motor von a motor dnu, ale celkový výsledok asi lepší, ako nástavec... Ale je to iba čistá polemika... Rád to s Tebou prebetiem u Tullamorky na Pecke... Inakšie - ten sviečkový tunel - tak to by ma fakt nenapadlo - taká pí...ina - a ako to znepríjemní život... budem to musieť kuknúť - dík za tip...
Rachot výfuku a vítr ve vlasech... kdo okusil chápe - kdo ne - nikdy nepochopí...
Kawasaki VN 1500 Fi Nomad (2004)
Kawasaki VN 1500 Fi Nomad (2004)
-
- Přítel klubu
Re: Prevencia katastrofy motora
Ivanhoe cenovo je to ako píšeš, respektíve náhradné diely niesu drahé, ale za
1. musíš mať miesto kde to rozoberieš a necháš ležať bezpečne nejaký čas
2. takéto práce na začiatku sezóny , to si moc nezajazdíš
3. v servise je to za uplne iné prachy
4.a len tak pre zaujímavosť mení si tu aspoň olej niekto sám???
moc rád na toto téma s tebou pokecám, technika ma baví a rád si motorku spravujem sám
1. musíš mať miesto kde to rozoberieš a necháš ležať bezpečne nejaký čas
2. takéto práce na začiatku sezóny , to si moc nezajazdíš
3. v servise je to za uplne iné prachy
4.a len tak pre zaujímavosť mení si tu aspoň olej niekto sám???
moc rád na toto téma s tebou pokecám, technika ma baví a rád si motorku spravujem sám