Jak se seznámit s mašinou

Vše co se týká našich strojů
Odpovědět
Tomíno1270

Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Tomíno1270 »

Čau, myslím že už nadešel čas na splnění mých "výhružek" a otravování s dotazy. S některými z Vás jsem se seznámil v představovacím vlákně, a teď je čas se seznámit s "novým" strojem. A jak všichni víme, první dojem je důležitý, tak bych nerad na něco zapomněl, aby se mi to pak nevymstilo. No a jelikož je to s mašinama vždycky přátelství na život a na smrt tak bych si rád nechal opřipomínkovat a doplnit seznam co udělat, na co mrknout a případně něco vyjasnit. Přestože Kawa vypadá na starou rajdu co se vyválela s každým aspoň desetkrát, tak si myslím že na nějaký velký lezení pod sukně je ještě brzo.

co jsem zatím udělal:
-kola.................tlaky, vůle v ložiskách. Jsou bez vůlí ale ve vyšší rychlosti v náklonu cítím jak kdyby ložiska byly po smrti, v zimě na to mrknu společně s kontrolou napnutí drátů.
-dobíjení............napětí je v normě
-vzduchový filtr....Je to classic, takže jednokarbec, ale vážně mi něco říká, že vzduchové filtry by měly být na obou stranách v sání.....(?)
-svíčky...............Elektrody bílé tak, že by i Ariel záviděl. Doufám že se jedná o důsledek zanesení karburátoru nebo chybějícího vzduchového filtru.
.......................všechny 4 mají stejnou barvu i vzdálenost elektrod.
-brzdy................zatím jen kontrola tloušťky kotoučů, desek, hladin kapaliny a seřízení brzdového světla.
-řazení...............včera před vyjížďkou jsem zjistil že proklatě dlouhé dráhy řazení jsou díky vaklu na řadičkách, který jim přidával další dvě osy volnosti než konstruktéři zamýšleli. Když jsem to dneska povolil, tak se začly protáčet. Nakonec se mi to povedlo přeusadit tak, aby tam vůle nebyla a našel jsem i kousek kdy se do sebe zakously zbytky tisícihranu. Celý je to nějak divně pošmoulený tak to u někoho snad omrknu a přes zimu pořeším. Jediný problém je teď ten, že na místě nezařadím dvojku, vždycky vypadne ale za jízdy tam jde. Mohlo by to být něco jinýho než ohnutá vidlička? Při pokusu o zařazení se ozve z prostoru převodovky kovový cinknutí, někde to tam naráží na doraz.

Co je v plánu:
-oleje.................Motorovej i s filtrem (měří se na stojanu nebo vodorovně?) a kardan. Nájezd údajně malej ale nikdo netuší kolik je realita. Mění se jen u zadního kola nebo i někde v karteru? Případně čím se maže strana u motoru? Jo a čím povolujete nalejvák na olej? Při nejhorším to vezmu francouzákem/hasákem/sikama a 50kč.
-brzdy................Rozjet se může ale zastavit musí, takže preventivní výměna brzdovky a kontrola nýtů na kotoučích.
-spojka-brzdovka...Už tu bylo téma že byl problém s pístkem ale řešení zmíněný nebylo, tak snad to půjde standartním postupem. Spojka mi zabírá cca od 1/2 dráhy až na konec, stačí jemnej pohyb páčky a už klouže. Za jízdy mi nikdy neklouzla ať jsem dělal co jsem chtěl, ale při jedničče jsem schopnej s úsilím motorku tlačit. Nevím jestli spojka nebo někde netěsnost ve válci(?). Motorka povoluje jakoby po kousíčkách cca 5cm. Něco podobnýho jsem měl už na jednom stroji kdy podfukovala hlava. Nemá ta VN 1500 někde známou slabinu? Nebo to má tak šílenej motor že než mě tlakem zastaví tak ujedu půl metru :D ? Samozřejmě tlaky ve válcích proměřím.
-hadice a airbox.....vizuální kontrola
-karbec...............ultrazvuk a komplet rozborka, kontrola trysek a membrán.

Co mi vrtá hlavou:
-tlumiče.............zdá se že fungujou, ale zadek líp sedí když jedem ve dvou, jinak je to dost tvrdý. Dají se seřídit na classicu 98? Případně se řešilo foukání tlumičů, to se týká asi jen novějších ne? A jak diagnostikujete tlumiče když "nedejchají" ani netečou viditelně?
-spínačka...........Kromě off a on má ještě třetí polohu. Za on zamáčknu klíček, otočím a ono to vypne zase elektriku. K čemu to je? A klíček je stejněj na krk řízení, zámky přileb, nádrž, schránku i zapalování tak je to snad původní.
-téma o kontrole napínáku řetězu s nefunkčním odkazem na návod :D Jak se mrknout na napínáky vím, jen nevím jak moc má být ten napínák zajetej pod šroub nebo na co se tam vlastně kouká.

Na co jsem zapomněl:
To mi prosím řekněte Vy.

Jestli někoho cokoliv k tomu napadá, klidně typu "bacha na tenhle jeden šroubek, když ho strhneš, budeš půlit motor" nebo tak něco, budu rád za jakoukoliv radu. Jestli jsem na něco zapomněl, nebo má mašina nějaký svoje specifika na co dávat pozor, tak to pak doplním do tohodle slohu pro příští generace socek co nemají na servis, nebo je to prostě jen baví :D

Díky moc
Charles
Vulcan Rider

Re: Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Charles »

Asi téma na mechanika. Když bude dobrý tak na vše odpoví a o :x praví vše co jsi výše přeješ. Pak jen nové moto. A bude to nove všechno podle přečtení slohu. Nic ve zlém :mrk
Nunymaster

Re: Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Nunymaster »

Já moc mechanik nejsem , svěřuju to kamarádovi a jsem s ním spokojenej , ta řadička je trochu problém , teď jsem ji měnil protože ten tisícihran byl taky odrbanej , je tam na něj dost velká páka a když se to nedotahuje tak se ohlodá , hřídelka s ní se musí vyměnit i řadička , plus dvě segerovky cca 2,500 kč za díly ,.V pravé půlce skutečně nemá být filtr , je to něco jako airbox , dobře ho utahni , ale nepřetáhni , jak občas směs bouchne tak právě tam a mě se stalo že mi ulítl i se šroubem jaká to byla rána...Tlumiče zadní jdou nastavil do polohy 1-5, tyčkou do otvoru ve spodní části se pootočí a tím se změní přepětí pružiny , jinak to naštelovat nejde klasic měl obyčejné tlumiče...s tou spínací skříňkou jsi mně zaskočil to jsem vůbec nevěděl... :) Jinak pokud by jsi měl zájem a někde se setkali mám na flešce servisní manuál a je tam toho skutečně dost .. víc ti k tomu asi neřeknu , jen jednu slabinu má tato motorka a to že kvůli skoro každé opravě na motoru musí motor ven z rámu...bohužel... tak snad ti víc řekne někdo fundovaný , hlavně ať Ti to jezdí a kolama na zemi... :yes
¨PS: bacha při objednávání dílů aby jsi objednal přesně na datum výroby nebo vin codu , ono se to pořád měnilo , Já jsem koupil těsnění a ono bylo s více dírama jen proto že bylo na typ o půl roku starší... :(
Majitelé motocyklů HD tvrdí že na počátku bylo slovo boží a pár svařenejch trubek..... no a pak přišli Japonci a postavili z té hromady trubek první motocykl Vulkán aby se na tom dalo jezdit... :-)
Tomíno1270

Re: Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Tomíno1270 »

Jo tý řadičce se asi nevyhnu, ale radši s větším servisem v zimě. Ten filtr mě překvapuje, ono něco jako airbox to má ještě pod nádrží, a hlavně ty "houby" vypadají stejně velvo i vpravo tak musí nasávat přece obě stejně. Nebo to mám někde špatně zatěsněný. Na nastavení tlumičů mrknu, kdyby se to při sólo jízdě chovalo jako ve dvou, byl bych spokojenej.
Manál nějakej mám z motorkářů ale jiný ročníky a classicu se tam moc nevěnujou. Sice je většina věcí stejná, ale třeba to sání je jinak. S dílama to bude sranda, i partsdepot nabízí na danej ročník až tři různý díly :D :D
Díky za rady.
P.S. jestli bude v pátek pěkně, pojedem se ženou k našim na mašině a v sobotu pak do Krásný lípy na sraz Bohmerlandů, takže s tím manuálem by to šlo, případně jestli se chceš přidat na sraz na čumendu. Ale pojedem celou cestu s nima a budem fotit.
Nunymaster

Re: Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Nunymaster »

V sobotu budu s dcerou na V8mičce v hradci a potom slavíme tak budu u grilu , tudíž bych nemohl jet ale Vy se stavte odpoledne už budu doma , já mám manuál na Tourer a classic což je na 99 % stejné a je tam i výměna spojky seřízení ventilů atd prostě manuál pro servismena jenom je v angličtině ale má 430 stran i s fotkama a obrázkama pro orientacia představu, je tam myslím si vše co budeš potřebovat ... :)
Majitelé motocyklů HD tvrdí že na počátku bylo slovo boží a pár svařenejch trubek..... no a pak přišli Japonci a postavili z té hromady trubek první motocykl Vulkán aby se na tom dalo jezdit... :-)
Nunymaster

Re: Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Nunymaster »

na obrázku z manuálu jde přes ten pravej dekl čistý vzduch do levého deklu kde je filtr a z toho pak ke karburátoru... :)
Majitelé motocyklů HD tvrdí že na počátku bylo slovo boží a pár svařenejch trubek..... no a pak přišli Japonci a postavili z té hromady trubek první motocykl Vulkán aby se na tom dalo jezdit... :-)
Tomíno1270

Re: Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Tomíno1270 »

uz to dava smysl, filtr tam nejakej borec dal na spatnou stranu! ze me to nenapadlo driv! :D
Nunymaster

Re: Jak se seznámit s mašinou

Příspěvek Nunymaster »

tady jasně...
Přílohy
 
474695.png
Majitelé motocyklů HD tvrdí že na počátku bylo slovo boží a pár svařenejch trubek..... no a pak přišli Japonci a postavili z té hromady trubek první motocykl Vulkán aby se na tom dalo jezdit... :-)
Odpovědět